ROZHOVOR: Areál pro výjimečné léto v Česku – tobogán do kopce i klidná řeka s drive thru

Publikováno 15.5.2020

Ředitel Aqualandu Moravia Petr Pavlacký představuje novinky pro letošní léto v jihomoravském vodním areálu. Čeká vás tobogán jako na Kanárských ostrovech nebo v Texasu nebo klidná řeka s občerstvením na baru.

 

Pane Pavlacký, na jaké novinky si návštěvníci užijí v novém venkovním areálu, který v létě otevíráte?

Venkovní areál bude díky novinkám zhruba dvakrát větší. V nové části návštěvníci najdou nový 242 metrů dlouhý tobogán, který je sveze i do kopce. Půjde tedy spíše o horskou dráhu ve světě tobogánů.

Podobnou atrakci dnes najdeme nejblíže na Kanárských ostrovech, pak až v ame­rickém Texasu.

 

Vizualizace nového tobogánu s jízdou do kopce. Vizualizace: Aqualand Moravia

 

Novou venkovní část Aqualandu Moravia „obklopí“ 315 metrů dlouhá a tři metry široká řeka se dvěma nástupními místy. Tu mohou lidé využít pro cestování v rámci areálu i k odpočinku.

Na cestě je čeká jedna zrychlená část, jeskyně a vodní „drive–thru“ pro osvěžující drinky. Stejně jako nemusí řidič vystupovat pro své občerstvení z auta třeba u okénka v McDonaldu, budou moci naši návštěvníci zůstat ve vlnách řeky, zatímco čekají na svůj oblíbený drink.

 

Široká řeka obklopuje střed nového venkovního areálu s vodním hradem, sprayparkem a tobogánem. Vizualizace: Aqualand Moravia

 

Pro ty nejmenší návštěvníky jsme vybudovali dětský vodní hrad se sklu­zavkami a herními prvky. Vedle hradu najdou děti vodní hřiště – spray park. Součástí rozšířeného venkovního areálu budou též tematické gastro­nomické provozy, kvalitní zázemí pro personál, technologické zázemí a nový vstup do aqua­par­ku se šatnami a toaletami.

Tím ale rozšiřování venkovního areálu, který funguje během letní sezóny, nekončí. V následujících letech plánujeme areál rozšířit ještě o takzvanou crazy river. Tato řeka bude rychlejší, více adrenalinová a povede až do původního areálu.

 

Nová část pod širým nebem je určena hlavně dětem. Proč jste se tak rozhodli?

Zhruba polovinu návštěvnosti Aqualandu Moravia tvoří rodiny s dětmi, a tak jsme ve svých plánech mysleli i na ně. Například zmiňovaný tobogán je pro celou rodinu, bude se na něm jezdit na dvoumístném raftu. Posádka bude před jízdou pomocí technologie zvážena a podle váhy si technologie sama zvolí množství vody. Rodič na tobogán může vzít dítě už od 120 centimetrů.

 

Dominantou nového venkovního areálu je 242 metrů dlouhý tobogán. Podobnou atrakci najdete nejblíže na Kanárských ostrovech nebo až v Texaxu. Vizualizace: Aqualand Moravia

 

Stejně tak bude pro malé i velké návštěvníky určena nová řeka. Nově pak nabídneme zábavu i těm nejmladším členům rodiny – půjde právě o ryze dětské atrakce, jako jsou vodní hrad či spray park. Vyžití pro malé děti nám ve srovnání s další nabídkou chybělo, proto jsme se rozhodli to změnit.

Obliba jižní Moravy je navíc stále na vzestupu a během letních prázdnin sem míří i rodiny s malými dětmi, protože zde najdou nenáročný terén. Naším cílem je nabídku vhodně doplnit i pro ně.

 

Perfektní atrakcí v novém areálu Aqualand Moravia bude široká řeka s jeskyní a drive-thru barem. Vizualizace: Aqualand Moravia

 

Proč jste se rozhodli pro tak rozsáhlou investici? Byla v plánu už při výstavbě první etapy?

Už v době výstavby Aqualandu Moravia vlastnil investor další část pozemku a už na samém počátku jsme zamýšleli budoucí rozšíření. Zhruba za dva roky jsme dali představám jasné kontury a nyní tuto rozsáhlou investici realizujeme. Podle našich výpočtů předpokládáme, že areál dokážeme během letních měsíců plně využít, a to tak, aby pro nás investice byla návratná.

 

 

Trochu nešťastně nám do otevření nové části areálu bude ještě stále vstupovat aktuální situace ohledně koronaviru, s čímž se musíme poprat. Aktuálně jsme však stále přesvědčeni, že si lidé užijí novou část venkovního areálu podle plánu, tedy už letos v létě.

 

Aqualand Moravia nabízí už dnes pestrou paletu aktivit…

Aqualand Moravia je nejmodernějším a největším aquaparkem v České republice. Děti i dospělí se mohou vyřádit až na 20 vnitřních a venkovních tobogánech a skluzavkách s celkovou délkou více než 1,7 kilometru.

Venkovní vodní atrakce Abyss a Boomerango určené pro až třímístné rafty si mohou v letních měsících návštěvníci vyzkoušet v rámci České republiky pouze u nás. Jedná se o unikátní atrakce v celé střední Evropě.

 

Dodávka bazénové technologie pro Aqualand Moravia zajistil CentroprojektVenkovní tobogány Abyss s délkou 110 m a Boomerango se 83,6 m jsou oblíbenými atrakcemi pro odvážnější návštěvníky.

 

K dispozici jsou, kromě jiných, i oblíbené celoročně otevřené tobogány U-Wave, Supercrater, Wild River nebo Yellow Crash. Pro děti jsou určeny dětské bazény a skluzavky, užijí si také v bazénu s atrakcemi, kde mají k dispozici skákadla, šplhací sítě nad vodou, bublinkovače nebo chrliče.

 

 

Aqualand Moravia nabízí celkem 15 bazénů s vodní plochou 3 000 metrů čtverečních, některé s využitím vody z místního termálního vrtu. Dále u nás lidé najdou také rozsáhlé wellness zóny Forum Romanum a Pálava, sluneční a římské lázně či gastronomické provozy Imperium Restaurant a Coffeeland. Součástí je rovněž pár kroků vzdálený hotel Aqualand Inn.

Pokud bychom se ohlédli zpět za naší historií, Aqualand Moravia jsme otevřeli v roce 2013. Díky své unikátní poloze v srdci jižní Moravy, která nabízí po téměř celý rok dostatek slunečního svitu, stejně jako situováním na rozhraní Slovenska a Rakouska má náš aquapark ty nejlepší předpoklady pro dlouhodobě úspěšný projekt.

Už po několikáté v řadě nás agentura CzechTourism vyhlásila za nejnavštěvovanější místo Jihomoravského kraje a v roce 2017 například také za první mimopražský nejnavštěvovanější cíl.

Jsme členy asociace IAAPA a v současné době vlastníme v rámci skupiny další aquapark ve slovenské Seneci.

 

Dodávka bazénové technologie pro Aqualand Moravia zajistil CentroprojektBazénová hala nabízí atraktivní vyžití i pro malé návštěvníky.

 

Vedle trendu zvyšování atraktivity aquaparků se řeší také snižování provozních nákladů. Jak to řešíte?

Těch možností a nástrojů je celá řada. Ty běžné, kdy přehodnocujeme náklady, vytváříme analýzy a jednáme s našimi dodavateli, jsou sice nevyčerpatelné, ale často už nepřináší další úsporu. Proto se zaměřujeme na složitější způsoby, často spojené s nějakou další investicí, které ale v konečném důsledku přináší také významnou úsporu.

Aktuálně se zabýváme projektem čištění bazénových vod, díky kterému bychom mohli část této vody vracet zpět do vodního díla Nové Mlýny. Zároveň bychom tím odlehčili i místní přetěžované čističce odpadních vod.

Od počátku provozu Aqualandu Moravia také disponujeme technologií vlastní úpravy a výroby pitné vody a využíváme zdroj geotermální vody z hloubky 1,3 kilometru.

Tím nejdůležitějším předpokladem pro snižování nákladů a jakýmsi hnacím motorem vidím stabilizovaný tým managementu. I ten se postupně s lety provozu aquaparku učil. Jejich zkuše­nosti nás pak přivádějí k dalším úvahám, jak být ještě efektivnější. Je to náš druhý nejdůležitější cíl, hned po návštěvnické spokojenosti.

 

Dodávka bazénové technologie pro Aqualand Moravia zajistil Centroprojekt

 

V čem vám zpětná vazba návštěvníků pomáhá?

Jako člověk s mnohaletou praxí v odděleních péče o klienty vím, že spokojenost návštěvníků je zvláště pro typ zařízení, jako jsme my, prioritou číslo jedna. O to víc, když plánujete v dlouhodobém horizontu a nejde jen o momentální vytížení jedné sezony.

Může se to zdát otřepané, stejně jako rčení, že jeden nespokojený návštěvník vám vytvoří dalších deset a spokojený sotva jednoho dalšího, ale i to je zkrátka fakt. Zvláště, chcete-li inkasovat vstupné ve výši, jakou vykazujeme my, musí vše být perfektní. Snažíme se být co nejvíce univerzální, abychom se zavděčili co nejširší skupině.

Aktivně a v on-line čase sbíráme zpětnou vazbu od návštěvníků – co se jim u nás líbí, případně jaké vidí nedostatky. Pokud to je v našich silách, snažíme se na to co nejdříve reagovat.

Z hodnocení návštěvníků lze často vyčíst minimálně určitý trend a ten už lze pokládat za hodnocení, které již není subjektivní. Dáváme tedy prostor právě návštěvníkům, aby oni určovali další směr, jakým se budeme ubírat.

 

Kolik zaměstnanců se podílí na provozu Aqualandu?

V současnosti zaměstnáváme 125 lidí v hlavním pracovním poměru. K nim ale musíme přičíst stovky brigádníků, kteří vypomáhají podle potřeb provozu.

Mimo letní období je tým pracovníků tvořen lidmi z okolních obcí, ale také z Brna. Pracují pro nás i zaměstnanci ze Slovenska. Pro část z nich nabízíme ubytování v přilehlém pronajatém objektu. Aktuálně řešíme možnost, že bychom pro tyto účely pořídili vlastní „aqualandí domov“.

 

Jaká jsou specifika provozu takového areálu, který není poblíž velkého města?

Návštěvníci vnímají polohu Aqualandu Moravia jako výhodu, okolí je prostě nádherné!

Z pohledu zaměstnanců je situace obtížnější. Kolega s oblibou říká, že je těžké do areálu umístěného mezi kukuřicí hledat kvalifikovanou sílu (smích). Byť zaměstnancům nabízíme možnost firemních svozů do práce a zpět domů, byla naše poptávka po pracovní síle mnohdy silnější než její nabídka v dojezdové vzdálenosti.

 

Dodávka bazénové technologie pro Aqualand Moravia zajistil CentroprojektOblíbené venkovní bazény s masážními lavicemi s výhledem na novomlýnské nádrže.

 

Proto letní brigádníky řešíme specifickým způsobem, kdy se až na výjimky jedná o pracovníky z jiných regionů. My jim zajišťujeme ubytování a oni u nás pracují na určité delší turnusy.

Samozřejmě určitá specifika provozu s sebou přináší i blízkost hranic s Rakouskem. Snažíme se, aby naši lidé mluvili i německy, a to především na pokladnách či v gastronomickém provozu. Ovšem ti zkušení se hledají hůře, protože drtivá část lidí, kteří bydlí poblíž Aqualandu a německy hovoří, pracuje právě za hranicemi.

Proto nabízíme našim pracovníkům vlastní výukové programy němčiny, které mají zdarma a ještě jsou během nich placeni tak, jako by byli na běžné směně.

 

Odpočíváte i vy rád v bazénu?

Všemi deseti ano! Je pravda, že v našem aquaparku si tolik neodpočinu, pořád se totiž dívám, na čem můžeme ještě zapracovat, a tak se mi vypíná těžko. Vodní či zábavní parky a dovolenou plánujeme podle blízkosti nějakého zajímavého areálu (smích).

Jsem rád, že řadu z nich jsem mohl navštívit, taková návštěva přinesla další inspiraci. Na druhou stranu jsem si také nejednou uvědomil, že nějakou věc řešíme lépe. A to člověka potěší.

 

 

Petr Pavlacký (40) v cestovním ruchu sbíral zkušenosti 10 let, než v roce 2014 začal pracovat pro Aqualand Moravia.

Na jihu Moravy postupně prošel vícero pracovními pozicemi a provoz aquaparku s denní kapacitou 6000 návštěvníků v létě, resp. 3000 v zimě a rozlohou bazénů přes 3 000 m² tak zná velmi dobře.

Součástí tohoto vodního arálu je 15 bazénů, 20 tobogánů, 30 typů saun a procedur, 2 patra wellness, Hotel Aqualand Inn, restaurace a 7D kino.